08:40 20 Oktyabr 2014
7928 dəfə oxunub
Çap versiyası
Nazim Nəsrəddinov
Azərbaycan Respublikasının əməkdar müəllimi

 "Ziya" qəzetinin müxbirlərindən biri: Mirzə Həsən Əfəndi Əlqədari (1834-1910) və Azərbaycan

"Əkinçi" qəzeti öz nəşrini dayandırmağa məcbur olandan (29.09.1877-ci il) bir il iki ay sonra-1879-cu il yanvar ayında Tiflisdə Səid Ünsizadənin rəhbərliyi ilə Azərbaycan dilində 4 səhifəlik "Ziya" adlı həftəlik qəzetin nəşrinə başlanmışdır. Adından göründüyü kimi, "Ziya" işıqlı fikirlərin tərcümanı kimi düşünülmüşdü.
  ..."Əkinçi"dən sonrakı anadilli mətbuat boşluğu milli ziyalılarımızı  narahat edirdi. Mətbuat yaratmaq, xalqa onu maraqlandıran məsələlərdən söz açmaq günün vacib məsələsi kimi öz müsbət həllini gözləyirdi. Şamaxı qazısı Hacı Səid Əfəndi Ünsizadə inandığı və güvəndiyi milli ziyalıların köməyi ilə nəşriyyat və mətbuat vasitəsilə maarifçilik sahəsində böyük işlər görmək üçün vaxtilə Bakı qubernatoru olan D.S.Staroselskinin qayğı və mərhəmətindən istifadə edərək Tiflisdə əvvəlcə daş basmaxanası açır, burada "Ziya" adlı qəzetin nəşrinə başlayır. O, bir müddətdən sonra basmaxananın abadanlıqları və texnoloji imkanları əsasında mətbəə (tipoqrafiya) yaradır. Mətbəədə - Azərbaycan dilli ilk geniş profilli tipoqrafiyada "Ziya" qəzeti ilə yanaşı, kitab çapına da geniş rəvac verilir.
   "Ziya" həm qəzetin,həm də tipoqrafiyanıın adıdır. Sonralar qəzetin adında məqsədəyönlü şəkildə dəyişiklik edilmiş, Qəzet "Ziyayi-Qafqasiyyə" adı ilə çıxmışdır.. Bir sıra tədqiqatlarda qəzetin adını "Ziyayi-Qafqaziyyə" yazırlar. Bu,səhvdir. Qəzetin orfoqrafiyasındakı variant - "Ziyayi-Qafqasiyyə" dir. 
  "Ziya" qəzetinin üslubu zəngin və rəngarəngdir. Burada müəlliflərin üslubuna hörmətlə yanaşılmış, onların yazıları bir sıra mətbu orqanlardakı yazılardan fərqli olaraq, redaktor və naşirin istəyinə uğun şəkildə redaktə olunmamışdır. "Ziya"nın coğrafiyası geniş və əhatəli idi. "Ziya" Amerikadan da yazırdı, Afrikadan da. Avropa və Asiyada "Ziya"nın fəal müxbirləri var idi. "Ziya" nın Tambov müxbiri Mirzə Həsən Əfəndi Hacı Abdulla oğlu Əlqədari idi.
   M.H.Əlqədari 1834-cü il oktyabrın 15-də (hicri qəməri təqviminin 1250-ci ilinin cəmadiyülaxir ayının 11-də) Balakəndə anadan olmuş, 1910-cu il sentyabrın 12-də Əlqədarda vəfat etmişdir. Milliyyətcə ləzgidir. Əsli Kürə mahalının Əlqədar kəndindən olduğu üçün nisbəsi Əlqədaridir.
 Həsənin atası Abdulla Qurbanəli oğlu Dağıstanın məşhur təriqət başçılarından biri olan Məhəmməd əl-Yaraqinin şagirdi və kürəkəni olmuş, ondan bir sıra elmləri mükəmməl öyrənmişdir.
 Həsən ana dili ilə yanaşı, ərəb dilini də bu dildə şeir yazmaq dərəcəisndə mükəmməl öyrənmiş, "Məmnun" təxəllüsü ilə bir divanlıq şeir yazmışdır. Hələ kiçik yaşlarından Azərbaycan və fars dillərininin ədəbi dil qaydalarını bilməsi Həsənin layiqli vətəndaş kimi yetişməsində, həm Rusiyada, həm də türk dünyasında tanınmasında əhəmiyyətli rol oynamışdır.    
  Mirzə Həsən Əfəndi Əlqədarı "Əkinçi"nin ilk şairidir: "Əkinçi" də şeirlə çıxış edən ilk müxbir məhz Mirzə Həsən Əfəndi olmuşdur. Qəzetin 5 sentyabr 1875-ci tarixli 4-cü nömrəsində "Əkinçi" qəzetinin şükrnaməsi" başlığı altında Tabasarandan göndərdiyi, "Məmnun" təxəllüsi ilə yazdığı 7 beytlik bir qəzəli dərc olunmuşdur. Bu,"Əkinçi" qəzetində çap olunan ilk ədəbi nümunə, ilk şeir idi.
Qəzetdə şeirlərin yerləşdirilməsinin xronoloji baxımından S.Ə.Şirvani "Əkinçi"nin ikinci şairidir; onun 9 beytlik qəzəli Əlqədarinin qəzəlinin dərcindən 15 gün sonra-qəzetin 5-ci nömrəsində (20.09.1875-ci il) oxuculara təqdim olunmuşdur. Hər iki qəzəldə Həsən bəy Məlikzadənin - Zərdabinin milli mətbuatın yaranması yolundakı fəaliyyəti alqışlanır. 
   M.H.Əlqədarinin "Əkinçi"dəki ikinci yazısı qəzetin 04.11.1875-ci il tarixli 8-ci nömrəsində dərc olunmuşdur. Burada üç məsələdən söz açılır, hər mövzu ifadə olunan fikrin nəticəsi kimi şeirlə tamamlanır. Birinci xəbərdə Qasım kəndində  məktəb açmaq məsələsinin vaciliyindən danışılır. İkinci xəbərdə insanlara bəd əmələrdən uzaq olmaq məsləhət görülür. Üçüncü xəbərdə insanlara həyatda düzgün yol seçmələri tövsiyə olunur.
M.H.Əlqədarinin "Əkinçi"dəki üçüncü yazısı "Məmnun Əlqədari" imzası ilə qəzetin 11 iyun 1876-cı ildəki 11-ci nömrəsində  dərc olunmuşdur. Yazıda Əhsənül-Qəvaid ilə Şirvan şairlərinin mübahisələrinə münasibət bildirilir. Yazısının sonunda müəllif bu qənaətə gəlirki, dava-dalaş etsəniz, müvəffəqiyyətsizliyə uğrayıb, hörmətsiz olarsınız.  
 "Əkinçi" qəzeti bağlanadan sonra M.H.Əlqədari "Ziya" qəzetində çıxış etmişdir. Onun "Ziya"dakı ilk yazısı qəzetin 29 noyabr 1879-cu il tarixli 46-cı nömrəsində çap olunmuşdur. Bu yazı Mirzə Həsən Əfəndinin sürgün həyatı ilə ilgilidir.
  1865-ci ildə Cənubi Tabasarana naib tətin edilən M.H.Əlqədari 1877-ci ildə Dağıstanda baş verən üsyanda günahlı bilinərək, həbs edilir, 7 ay Dərbənd həbsxanasında dustaq saxlanılır. 1879-cu il aprelin 10-da M.H.Əlqədari qrup zabitlə birlikdə Tambov quberniyasının Spasski şəhərinə sürgün edilir. O, burada ailəsi ilə birlikdə dörd il sürgün həyatı yaşamalı olur. M.H.Əlqədari 1883-cü ilin may ayında Tambov quberniyasının Spassk taxta çıxan çar III Aleksandrın amnistiyasından sonra  ailəsi ilə birlkdə Əlqədara qayıdır və ömrünün sonunadək burada məktəbdarlıqla məşğul olur. Qeyd edək ki,Əlqədarinin 12 doğma övlladı var idi. Onlardan ikisi sürgündə yaşadıqları illərdə dünyasını dəyişmişdir.
  M.H.Əlqədarinin "Ziya"dakı ilk yazısı redaksiyanın yönəldici və düşündürücü  qeydləri lə başlayır: "Zeyldəki məktubun (aşağıda göstərilən-N.N.) mütaliəsi mətləbdən xali olmamağa görə bəeynə (eynilə, dəyişilmədən-N.N.) qəzetəmizdə dərc olunur ".  
 
   M.H.Əlqədari "mütaliəsi mənfəətdən xali olmayan"  məktubunu   "Katibi Mirzə Həsən" adı ilə imzalamışdır. M.H.Əlqədari   Hacı Səid Əfəndi Ünsizadəyə "Əfəndim həzrətləri " xitabı ilə başlanan məktubunda sürgünə düşməyinin səbəblərindən,əsrlər boyu  xalqı qəflətdə saxlayan  köhnə adət və ənənələrdən  söz açır və belə nəticəyə gəlir ki, bu qədər əziyyət və  zəhmətin ümdə baisi cəhalətdir.
  Məktubundakı açıq və üstüörtülü sözlərdən  hiss  olunur ki, M.H.Əlqədari hökumət dairələrinin  onlara qarşı yönələn hərəkətlərindən çox narazıdır. O, özünün " Pəs səbəb nə oldu ki,Rusiyanın içərilərinə düşüb, avareyi-vətən olmuşam?" sualına  özü belə cavab verir: "Bunun cavabında ərz olunmalı sözlərimiz çoxdur və leykin "Qurunun oduna yaş  da yanar "  misalı və Sədinin "Tülkü və Dəvə "hekayəsi ,əlbəttə,məlumunuzdur.
 Qeyd edək ki, Sədinin bu hekayəsində  aza qənaət edib,rəislik fikrindən  daşınmaq fikri  məsləhət görülür.   (Sədi."Gülüstan",Bakı,1987,səh.57).

 
  M.H.Əlqədarinin "Ziya"qəzetində dərc olunmuş ilk məktubu onun maarifçilik görüşlərini öyrənmək baxımından  çox maraqlıdır.Maraqlı həm də odur ki,Əlqədarinin bu  və  "Ziya"dakı digər  məktublarından  Rusiya Federasiyasının  M.H.Əlqədari haqqında dissertasiya yazan  Əlqədarişünas alimlərinin də xəbərləri yoxdur. Buna ancaq təəssüf edirik.
   Görünür, yazılan dissertasiyaları,elmi işləri qiymətləndirmək  üçün  yeni yanaşma üsullarından istifadə edilməli,  arxivlərdəki  elmi əhəmiyyətli  sənədlərin   diqqət və həssaslıqla araşdırmasına  qayğı artırılmalıdır.  
   M.N.Əlqədari "Ziya"dakı ilk məktubunda  qəzet vasitəsilə  xalqın tərəqqisinə, maarif və mədəniyyyətinin  yüksəlməsinə çalışan Səid Ünsizadənin fəaliyyətini  yüksək qiymətləndirir, dünyəvi elmlərə yiyələnməkdən  ötrü  xarici dillərin   yaxşı öyrənilməsini vacib və ümdə məsələ  hesab edirdi.
  M.H.Əlqədarinin "Ziya"dakı ikinci məktubu  qəzetin 1880-ci ildə çıxan 10,11 və 13-cü nömrələrində dərc olunmuşdur.Məktubdan məlum olur ki,M.H.Əlqədari  Spasskidə ciddi mütaliə edir,yerli xalqın adət və ənənəsinə aidyazacağı məqalə  üçün material toplayır, lakin Azərbaycan dilində  çıxan qəzetdə əməkdaşlıq xatirinə bu işi bir qədər  təxirə salır:"Spasskidə  təvəttün edən (yurd salan-N.N.) rusların zindəganlığını , yəni rəsm  (ərəb  mənşəli "rəsm" sözünün 10-dan çox mənası var. Bu sözün buradakı mənası  "adət" mənasındadır-N.N.) və adətlərini və ədəbiyyatı  maarifdə  nə dərəcə qane olmaqlarını və əxlaq və  ədəblərini bilməsi lazım gəlir.Əhvalatları hənuz kənara qoyub,indilik xahışım budur ki, bura müsəlmanları(Tambov  quberniyası müsəlmanları-N.N.) haqqında  bir neçə kəlmə  "Ziya" qazetinə məlumat verim".
(Ziya" qəzeti, 07.02.1880-ci il,№ 10).

  M.H.Əlqədarinin dünyagörüşünün müxtəlif   cəhətlərini öyrənmək baxımından  bu məqalə çox maraqlıdır.Müəllif Tambov quberniyasında yaşayan  müsəlmanların (tatarların-N.N.) məişəti, dili, təhsili və  s.haqqında türkdilli oxuculara  faydalı məlumat verir,rus dilinin tatar dilinə təsirindən  danışır, lakin bunu hər yerdə  məqbul hadisə kimi qiymətləndirmir,üstü örtülü şəkildə qatış-bulaş dilə, mənfi münasibətini bildirir: "Danışıqlıqlarında əksər istilah rus ləfzihdə  qarışdırıb, danışırlar.Yazıları  cığarayca  öz xətləidir.Üləmaları   ərəbi və farsi  lisandan müxtəlif bir dil ilə söyləyirlər.Böyükləri  və kiçikləri tamamən   rus  lisaninə  aşinə olub,təmiz bilirlər.Əhli-savad olanlardan əksəri  rusça yazmağı dəxi bilirlər.Rus xidmətində məmuriyyətdə olanları  çoxdur.Tatarların mollaları, qaziləri vətəmam ruhani qismi rus xəttini bilirlər".
  M.H.Əlqədari  bu  məqaləsində  tatarların məktəbləri haqqında ətraflı bəhs edir.Bu da təsadüfi deyil; o,müəllimliyə böyük  həvəs göstərirdi,həyatının gənclik illərində , eləcə də, sürgündən qayıtdıqdan sonra  Dağıstanda uzun müddət təbiət,coğrafiya,tarix,riyaziyyat və ədəbiyyatdan  dərs demişdir. O,öz dərslərində Əbül-üla Məari,Firdovsi,Nizami,Ömər Xəyyam,Sədi,Hafiz,Füzuli,Mirzə Şəfi Vazeh və başqa tanınmış  şairlərin  şeir və hikmətli sözlərini  şagirdlərinə həvəslə öyrətmişdir.
  Şagirdlərdən birinin  sonralar yazdığına  görə M.H.Əlqədari  onlara H.Məlikzadənin (Zərdabinin-N.N.),M.F.Axundovun,"Əkinçi" və digər qəzetlərin  maraqli,uşaqların təfəkkür tərzinə uyğun yazıları oxuyar,öz ciyərparələrini  ictimai-siyasi həyatın  vacib məsələləri ilə tanış edərmiş. Xatirədə "digər qəzetlər" cərgəsində  adı çəkilməsə də, "Ziya" nın yeri aydın görünür.
  Maraqlıdır ki,M.H.Əlqədarinin məktubundakı fikirlər ilə  "Ziya" qəzetinin  naşıri və əsas yazarlarından biri olan S.Ünsizadənin yeni tipli məktəb uğrunda  apardığı mübarizənin  uyğun və üstüstə düşən cəhətləri çoxdur.  Məktəb və maarif məsələləri,dərslik və tədris üsulu "Ziya" qəzeti nəşrə başlayandan onun aparıcı, istiqamətverici mövzuları olmuşdur. S.Ünsizadənin "Oxumaq və yazmaq barəsində" (08.02.1879,N3), "Uşaqlarımıza  təlim və təhsil vermək barəsində (13.02,1879,N4), "Təklifati--mədəniyyət"(2702.1879 və sair  proqram xarakterli yazılar dövrün maarifçi ziyalılarına ünvanlanmış yazılar kimi diqqəti cəlb edir.
 M.H.Əlqədarinin məktubundan hiss olunur ki, qürbətdə-doğma el-obasından uzaqlarda yaşamağa məcbur olan  müxbir "Ziya"da dərc olunan  yazıları
müntəzəm oxuyurmuş. O,çox güman ki ,S.Ünsizadənin  1880-ci ildə  "Ziya"nın bir neçə nömrəsində dərc olunan  "Mübtədi  məktəblər barəsində"  silsilə məqalələrini də oxumuş və bu yazılar onun dünyagörüşünün formalaşmasında  mühüm rol oynamışdır.
 "Zİya" qəzetində  sonrakı nömrələrində   M.H.Əlqədarinin imzalı və imzasız  digər yazılarına təsadüf edilmir.
 M.H.Əlqədarini Azərbaycan və Azərbaycan ziyalıları ilə bağlayan  əlaqələr çoxdur. Onun Azərvarca dilində  1890-1892-ci illərdə yazdığı "Asari-Dağıstan" əsəri 1903-cü ildə  Bakıda  nəşr olunmuşdur. 
  F.Köçərli 1907-ci ildə qələmə aldığı yazısında  M.H.Əlqədarini çox yüksək qiymətləndirmişdir.
 M.H.Əlqədarinin  "Məmnun" təxəllüsü ilə Azərbaycan və ərəb dillərində yazdəğı şeirlər  şairin ölümündən üç il sonra Teymurxan-Şurada çap olunmuşdur.
  2009-cu il sentyabrın 26-da Dağıstanin Süleyman Stalski rayonunun Əlqədar kəndində Mirzə Nəsən Əfəndinin muzeyi açılmışdır.
  Azərbaycanın orta məktəbləruində işıqlı fikir adamlarından biri olan M.H.Əfəndinin ədəbi irsinin öyrənilməsi  müvafiq təhsil qurumlarını ciddi düşündürməlidir.
 
 


Müəllifin digər yazıları

  1. Ah....Dərslik, dərslik, yenə də dərslik, bir az da ...
  2. Dərsliklərimizin halı və vəziyyəti
  3. Hacı Zeynalabdin Tağıyevin Bakı şəhər müsəlmanlarının müraciətinə cavabı
  4. Bir daha Cəmo bəy Cəbrayılbəyli (1887-1965) və onun 130 yaşını gözləyən yubileyi haqqında
  5. İsmayıl bəy Qaspıralı:" Qəzetə- millətin lisanıdır "
  6. Hırsızın gözü əlyazmalara düşdü
  7. Bu sorğuya hələ də cavab verilməyib : Şotlandiyada H.Z.Tağıyevin yüzillik heykəli varmı? Və yaxud qaranlıqdan işıldayan işıqlar....
  8. Retro mövzularından biri: Midhat Cemal Kuntay :"Toprak, eger uğrunda ölən varsa, vatandır"
  9. I Nikolayın tiflisli nəvələrinin müəllimi Lev Nikolayeviç Modzalevskinin "Kəpənəy"i
  10. Dünyamızı Gələcəyə Tanıdan Rəssam - Fotolar
  11. Yenə də sözümüz-söhbətimiz Kürdəmirin ilk dövlət məktəbi haqqındadır
  12. Türk dünyasının tarixi məktəblərindən biri-- Kürdəmir,Köhnəbazar kənd orta məktəbi və yaxud üç əsrin məktəbi--09.02.1881
  13. Hacı Səid Əfəndi Ünsizadə-191
  14. Təskinlik və toxtaqlıq və yaxud əbədi və həmişəlik mübarizə
  15. Avropada çap olunan latın qrafikalı 100 yaşlı ilk türk kitablarımızdan biri
  16. Ömür keçir, gün keçir və yaxud Latın qrafikalı ilk türk kitablarımızdan birinin 100 illik yubileyini keçimək çətindirmi?
  17. Türkiyədə dərs alan azərbaycanlı söz ustası və yaxud Türkiyədə az tanınan Azərbaycan Şekspiri
  18. Bir daha Ünsizadələr haqqında
  19. Dünyaya səpələnmiş Ünsizadələr və yaxud Ünsizadələrin nəsil şəcərəsi, soy ağacı
  20. Seyid Əzim Şirvani (1835-1888) və onun gümüş medalının tarixi məqamları
  21. İstiqlal Bəyannaməsini imzalayanlardan biri Kürdəmirli Mustafa Mahmudov
  22. Bizim Bəhicə müəllim - Xalid Səid yadigarı
  23. Karamanoğlu Mehmet Bey ( .... - 1280) və onun türkcəyə sevgisinin tarixi
  24. Sözümüz, savımız, dilimiz - Nazim Hikmətsiz keçən 53 ilimiz
  25. Mətbuat tariximiz-milli düşüncə tariximiz
  26. Bizə hansı elmlər lazımdır və yaxud ...
  27. TQDK-nın tarixdə qalacaq sənədlərindən biri və yaxud bəyənilən maarifçilik fəaliyyətinin təsdiqi
  28. Əməkdar müəllim, professor dünyasını dəyişdi
  29. Soyqırımı günündə dostumu itirmişəm
  30. Bu yaz bir başqa yazdır
  31. Ölümü ilə böyüyü də, kiçiyi də ağladan Vüsal Orucov üçün oxunan elegiya - VİDEO
  32. Xan qızı Natəvanın qocalıqda miras istəyi
  33. Türkiyəli tərbiyə doktoru XƏlil FİKRƏT və bilimsəl psixologiyanın qurucularından biri Ovide DECROLİ Bakıda
  34. Dinməyin,xamuş olun! Yaxud 1884-cü il fevralın 29-da dünyaya göz açan insan...
  35. Azərbaycan dilində yazılmış ilk coğrafiya dərsliyinin müəllifi Əsgər ağa Gorani Adıgözəlov (1857-1910) və yaxud qaranlıqdan və alatoranlıqdan işığa
  36. XIX əsr maarifçisi Səid Əfəndi Ünsizadənin dərsliklərindən biri
  37. Orta məktəbdə bütün fənlər eyni dərəcədə öyrənilməlidir
  38. HƏ, nə oldu, mən deyən oldu,olmadı?
  39. S.Ə.Şirvaninin bir şeirinin yazılma səbəbi və əks-sədası
  40. Rəşid bəy Əfəndizadənin İstanbuldakı "Uşaq bağçası"- 1898-ci il
  41. Dərgahdan başlanan yol
  42. Fikrin ifadə formalarından biri
  43. Təhsil nazirinin kabinetində yaradılan yerüstü bunker
  44. "Həyat"ın çağırışı nə üçün cavabsız qalır?
  45. Hacı Zeynalabdin Tağıyevin Əhmədli kəndindəki ibtidai məktəbin tarixi görüntülərinin iki yarpağı
  46. Tərbiyə doktoru Halil Fikretin oxucu və tədqiqatçıların çoxuna məlum olmayan nadir şəkilləri
  47. Təhsil tariximizin maraqlı səhifələri
  48. Təhsil tariximizdən maraqlı səhifələri
  49. Akademiklərin cərgəsindəki müəllim
  50. Yeni rahat avtobus marşrutu - Nərimanov metrosu - Dəmir yolu İdarəsi və yaxud müəllim, şagird və tələbələr üçün "İVECO" avtobusları
  51. Mübarizə bu gün də var,sabah da...
  52. Xalqımızın türkdilli ilk mətbuat nümunələri
  53. "Əkinçi" qəzeti-140
  54. Mustafanın Çanakkala məktubu
  55. Məktəbdə elm və texnologiya həftəsi
  56. Mübarizə bu gün də var, yarın da....
  57. Halil Fikret və şifahi türkdilli xalq ədəbiyyatımızın Avropadan başlanan təbliğatı
  58. Kim inanmırsa, bu daş, bu da tərəzi...
  59. Yazımızın tarixi-özümüzün tarixi
  60. Fikrət Sadıq -Dədə Qorqud
  61. Tədqiqatçı öz fikrində israrlıdır
  62. Avropa Azərbaycan Məktəbinin olimpiada komandası respublika bilik yarışına vəsiqə aldı
  63. Tarixdə izi və sözü olan insanlardan biri: Cəmo bəy Cəbrayılbəyli
  64. Azərbaycanşünas alim, görkəmli şərqşünas - Mirzə Rəhimov-85
  65. "Dəbistan" jurnalının bir nömrəsinin biblioqrafiyası
  66. Xəlil Fikrət "Tərbiyə və tədris tarixi"
  67. Mirzə Həsən Əfəndi Əlqədari və Azərbaycan
  68. Latın qrafikalı ilk türk kitablarımızdan biri: Hans Stumme, Halil Fikret. "Türkische Lesestoffe…" Leipziq, 1916
  69. "Bağçasaraydan göndərilən məktub"
  70. Diqqət! Diqqət! Məktəb tariximizin qaranlıq səhifələrini işıqlandırırıq!
  71. İ.V.Miçurinin heykəli ucaldılan kənd - Qəbələ, Vəndam kəndi
  72. Maarifçiliyimizin və ədəbi dilimizin tarixi-“Ziya”(“Ziyayi-Qafqasiyyə”) qəzeti -135
  73. Dünya dərsliklərində yuva salan 150 yaşlı "Мотылек" və yaxud birgünlük kəpənəyin tərənnümü
  74. Səsimizə səs vermədikləri üçün ... - Fotolar
  75. Hər gün xatırlanan adam - Fərhad Zeynalov - 85
  76. Abdulla Şaiqin uşaq bağçası
  77. "Ziya"nın biblioqrafiyası
  78. Kasıblığın üzü qara olsun
  79. Bu gün M.Ə.Sabirin ad günüdür
  80. Keçən günə gün çatarmı ... - Fotolar
  81. Elmə yönələn yolun başlanğıcı - FOTO
  82. Bakı, ... küçəsi, Azərbaycan Mətbuat Muzeyi
  83. Otuz doqquz ildən sonra yazılan məktubun təəssüratı
  84. Ucundadır dilimin həqiqətin böyüyü ...
  85. İlk hesab dərsliyimiz
  86. Yusif Vəzirovun kölgədə qalan yazıları
  87. Dostluq etməyi bacaran adam - dostum İsa Əliyev
  88. “Tunğuç”məcmuəsi və ya açılmayan qapılar, pəncərələr…
  89. Mustafa Lütfi Şirvani İsmayılov (1876- ?) və onun Həştərxanda Azərbaycan dilində nəşr olunan "Bürhani-tərəqqi" qəzeti
  90. Dərslik, dərslik, yenə də dərslik...
  91. M.Ə.Rəsulzadənin bir məqaləsinin çağırışları və yaxud Əli bəy Hüseynzadənin sorğusu :"Anladınızmı?"
  92. "Molla Nəsrəddin"in Bakı vəkilərindən biri- Məhəmməd Əmin Rəsulzadə
  93. " Riyazi isbat və məntiqi təfəkkür " - FOTO
  94. "ZİYA"lı ziyalı - Foto
  95. Məhəmməd Əmin Rəsulzadə nə vaxt anadan olmuşdur?
Код информера готов: SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
Şərh yaz




Enter Code*:

Son xəbərlər
PARLAQ MƏFKURƏLİ İNSAN
14:24 20.12/2016
Tələsin insanlar...
11:06 23.11/2016
 
Xəbər başlıqları
19-01-2017
18-01-2017

Bütün xəbərlər

 
© 2012 Strategiya.az
Proqramlaşdırma: Encoder.Az
1.1303 san