14:59 08 Fevral 2016
4080 dəfə oxunub
Çap versiyası
Nazim Nəsrəddinov
Azərbaycan Respublikasının əməkdar müəllimi

Bu gün hamı məktəbdən danışır. Bu gün, demək olar ki, bütün valideynlər məktəbə nəzarət edir. Təəssüf ki,hamı təhsilimizə kömək edə bilmir.


"Molla Nəsrəddin " jurnalının sovet dövründə çıxan nömrələrinin birində maraqlı və düşündürücü bir karikatura var: şagirdin belunə, səhv etmirəmsə,18 qalın kitab yüklənib.Karikatura   oxuculara "Orta məktəbdə oxunan elmlər -Дисиплины  для средней школы "adı ilə  təqdim olunmuşdur.

Yazıq şagird bu yükün altında irəliləmək , qabağa yönəlmək istəyir,amma bacarmır. Bu kitabların  cərgəsində birinci yerdə " Арифметика(Hesab -N.N.)" dərsliyidir. 

Yеri gəlmişkən qeyd edək ki,karikaturada bütün dərsliklərn adı rus dilində verilmişdir.
Karikaturadakı  sonrakı  ardıcıllıq  belədir:"Алгебра","История Греци", "История Рима", "История Франции", "Психометрия", "Общая психология", "Психология народов", "Психология толпы", "Психология мужчины", "Психология женшины", "Психология черепах" и др .

 Göründüyü kimi burada  orta təhsil üçün vacib olan fənlərin bir neçəsinin - "Ana dili", "Biologiya" və "Coğrafiya"nın adı  belə  çəkilmir.
Keçilən fənlərin çoxu psixologiyaya aiddir.
Bu dərs kitablarının adının psixologiya ilə bağlılığı hər halda psixoloji məsələdir. 


"Molla Nəsrəddin"in iixtisasca kənd ibtidai məktəb müəllimi olan redaktoru Cəlil  Məmmədquluzadənin  (1869-1932)  bununla nə demək istədiyi müxtəlif fikirlər doğura bilər. Hər halda C.Məmmədquluzadə və onun məsləkdaşları  orta təhsilin təəssübünü çəkir, söz içində söz deyirdilər.

Yeri gəlmişkən onu da qeyd edək ki, C.Məmmədquluzadənin müəllimlik attestatı ona  ancaq ibtidai məktəblərdə dərs demək hüququ verirdi.
Qori şəhərində açılan Zaqafqaziya Müəllimlər Seminariyası məzunlarının heç birinin  yuxarı siniflərdə  dərs demək səlahiyyəti  yox idi.

Seminariyanı bitirmiş məzunların hamısı ancaq kənd ibtidai məktəbilərindən işləməyə hazırlanmış kadrlar idi. Ancaq seminariyanın Nəriman Nərimanov,Mustafa Mahmudov, Üzeyir Hacıbəyov və bir neçə digər məzunu özlərinə şəhərdə iş tapa bilmişdilər.Bu,özü bir qəhrəmanlıq idi. 
Zaqafqaziya   Müəllimlər Seminariyasını bitirmiş kənd müəllimləri təhsilimizin tarixində əhəmiyyətli iş görürdülər; onlar müəllim işlədikləri kəndin adət-ənənələrini,dialekt xüsusiyyətlərini,etnoqrfiyasını öyrənir, dövri mətbuatda  ana dilində və rus dilində məqalələrlə çıxış edir, məcmuə və almanaxlarda  oxucuların mütaliə dairəsinə yönələn  yazılarla diqqəti cəlb edirdilər.Seminaristlərin cərgəsində rus və Avropa təhsilindən səmərəli istifadə edərək, Azərbaycan və türkdilli ölkə şagirdləri üçün dərslik və ədəbiyyat müntəxəbatlarıı, tərcümə lüğətləri  yazanlar da  var idi. Bütün bunlar müəllimin cəmiyyətdəki rolunun əhəmiyyətini başa düşməkdən irəli gəlirdi.

Əcəba, bəs ali təhsilli bugünkü müəllim kadrlarımız bu gün təhsilimizin idarə olunmasında, tədrisin ararılmasında niyə  Qori Müəllimlər  Seminariyası məzunlarının  gördüyü işi görə bilmirlər.?

Təhsilin idarə olunmasının birinci, ön sırada getməli olan əsgərləri məhz orta məktəb müəllimləri olmalıdırlar.

Bu gün orta məktəb dərsliklərində şagirdlərimizə lazım olmayan o qədər mövzular var ki,onları sadalamaqla qurtarmaz.Müəllimlərimi,söz yox ki, bunları görürlər,ancaq susurlar. Bəlkə də başlarını ağrıtmaq istəmirlər. Bu gün təhsil  sahəsinin bütün əməkdaşları tutduğu mövqedən asılı olmayaraq, "Molla Nəsrəddin "jurnalının haqqında söz açılan   karikaturasından  nəticə çıxarmalıdırlar. Təhsil ümumxalq işidir. Təhsilin idarə olunmasında hamı iştirak etməlidir.Orta məktəb müəllimlərinin səlahiyyətləri artırılmalı,onların  cəmiyyət üçün həmişə gərəkli ola biləcəyi  dərk olunmalıdır.Yaş senzinə görə onları təhsildən uzaqlaşdırmaq təhsil təşkilatçılarına heç də başucalığı gətirmir.
Bugünkü təhsilimizin ən böyük problemi dərslik problemidir. Bu problemin öyrənilməsi  bu məsələni dərindən öyrənməyi tələb edir. 
Milli təhsilə önəmli yer verilməlidir.

Dünya təhsil sisteminin xeyirli və əhəmiyyətli  təcrübəsi sistemli şəkildə öyrənilməlidir.Təhsiin həyatla  əlaqəsinə ciddi fikir verilməlidir.Fikrimizi bir-iki nümunə ilə aydınlaşdırmaq istəyirik.

Fizika fənnini  öyrənən şagird elektrik ütüsünü təmir edə bilmir.  Mənzildə  su kranı xarab olanda orta məktəbin 10-11 sinif şagirdi ailəyə "kömək edir": evə usta çağırır. Halbuki orta məktəbin yuxarı sinifşagirdi bu işi özü bacarmalıdır. 

Orta məktəbdə biologiya və botanika öyrənən kənd məktəbi şagirdləri praktik təcrübələr aparmaqda şətinlik çəkirlər.Onların çoxu cır meyvə ağaclarını calaq edə bilmir.

İndi orta məktəb şagirdlərimizin çoxunun leksikonundakı sözlərin sayı, bəlkə də 1500-2000-dən çox deyil. Şagirdlərimizin çoxu  elmin inkişafı üçün bizə çox gərəkli olan  rus dilini bilmir.
Orta məktəblərdə ingilis dilinin öyrənilməsi əsasən test tapşırıqlarını düzgün yazmağa yönəldilmişdir.Orta məktəblərimizdə ingiliscə şeir yazan şagirdlərimiz, demək olar ki,yoxdur.(Şeir yazmaq- dili bilmək deməkdir). 


Orta məktəblər üçun yazılan dərsliklər sadələşdirilməlidir.
Dərslik müəllifləri onlara verilən yaxşı imkanlardan səmərəli və təhsilin lazım olan məqsədinə yönəlmiş şəkildə istifadə etməlidirlər.Amma bəzən müəlliflər dərsliyi  elmi mübahisə meydanına çevirirlər.


Unutmaq lazım deyil ki,elmi mübahisənin başqa meydanları var.

Azərbaycanın təhsil tarixində dərsliklərin hazırlanmasında gözəl ənənələr var.

Bu dərsliklərin çoxunu XIX əsrin ikinci yarısında  və XX əsrin əvvəllərində  məhz orta və ibtidai məktəb müəllimləri yazmışlar.Onların bu xidmətləri həmişə dövlət tərəfindən yüksək qiymətləndirilmişdir.Bu münasibər bu gün də özünü göstərməlidir.

Dərslik işində təsadüfi adamlara meydan,özü də geniş meydan verilməməlidir.


Orta məktəb şagirdlərə bir neçə fənnin həyatda hər insana lazım olan məsələlərini öyrətməlidir.

Belə olacağı təqdirdə təhsilimizin üfüqləri hər tərəfdən aydın görünə bilər.


Müəllifin digər yazıları

  1. Məktəbliləri maarifləndirən mətbu orqanlardan biri - "Maarif" məcmuəsi
  2. РУССКО-БАШКИРСКИЙ СЛОВАРЬ - kitabxanamın ən qalın və ən sanballı lüğətlərindən biri
  3. Söz sözü çəkər, əgər sözün közü varsa
  4. Beynəlxalq bayram tədbirlərindən sonrakı gün - Müəllimlərin Ziyarəti Günü
  5. Müəllim olanda da yaxşı müəllim olun
  6. Tanıdım...Gül bəsləyən qız- Məlahət Yusif qızı...
  7. Avtoelegiya: İşin-gücün boş vaxtı-qocaların xoş vaxtı....
  8. HƏR KİM 100 İL YAŞAMASA , GÜNAH ONUN ÖZÜNDƏDİRMİ ?!
  9. İsmayıl Mirzanın hər həftə oxuduğu türkdilli "Ziya" qəzetin bir nömrəsinin biblioqrafiyası
  10. Ay Allah bəndəsi, niyə yazıqsan?
  11. Ömrün payız etirafı və yaxud ömrün,günün hapı, gopu
  12. Mətbuat tariximizdən birinci ilinin 46 nömrəsi itən qəzetimiz və yaxud mətbuatımızın "Ziya"sı
  13. Mən niyə SSRİ Ali Sovetinin deputatı ola bilmədim?
  14. Təbrizdən kənd məktubları
  15. "Təbriz məktubları silsiləsi"ndən növbəti yazı
  16. Nazim Nəsrəddinov: "Təbriz məktubları" silsiləsindən
  17. Dünya yaman dünyadır
  18. Görkəmli maarifçilər Ünsizadələr haqqında təzə xəbər və şəkillər və yaxud Tütk soyad Kanunu - ARKÜNLƏR VƏ BERKSANLAR
  19. "Strategiya.az"ın yeni layihəsi-Səhiyyə tariximizin unudulmuş səhifələri
  20. Abdulla Şaiqin Bülbül Məmmədova həsr olunmuş fransız soneti - "Centlmen bir xanəndəyə"
  21. Dünya türkologiyasının Fərhadı və yaxud dünyanın ən işıqlı adamlarından biri
  22. Qüdrət Piriyevlə birlikdə Azərbaycana tanıtdığımız İqor Səməd oğlu Mehmandarov
  23. Sözgəlişi, ola bilər düzəlişi...
  24. 16 il bundan əvvəl imzalanmış Fərmanın işığı
  25. Bu Dünya- Şirin Dünya.....
  26. Göz görür,ağıl kəsir....
  27. Tərcüməsiz başa düşülən tatar bayatıları
  28. M.Ə.Sabirin türk dili müəllimliyinə gedən əzablı və əziyyətli yolları… - Tədqiqat
  29. Türk dünyasının Bakıda işləyən ilk məşhur qadın həkimlərindən biri- Batırşina Amina xanım
  30. Mənim nəğməli bibim - Foto
  31. Sən yazmasan,mən yazaram
  32. Araşdırmaçı araşdırıcıya deyirlər və yaxud Bir daha Səid Ünsizadə (1825,Şamaxı-1905.,İstanbul) haqqında
  33. Dörd yaşlı lal-dinməz uşağın dili açılacaq!!!
  34. 20 yaşlı Cəfər Cabbarzadənin "Bakı müharibəsi"
  35. Qulam Məmmədli-120
  36. General Hacı Zeynalabdin Tağıyevin tələbə qızlara novruz bayramı təbriki
  37. Türkiyənin "Ordu marşı" və "Çanakkala döyüşçüsü Mustafanın anasına məktubu"
  38. Səid Ünsizadənin (1825-1905) məktəb yaşlı uşaqların təlim və tərbiyəsinə aid dərsliyi - "Təlimül ətfal, təhzibül - əxlaq"
  39. Türk dünyasının 99 yaşlı "El həyatı" (1918) məcmuəsi
  40. Təhsilimizin dostu, dilçiliyimizin generalı Qəzənfər Kazımov
  41. Bu tarix ki var, qəliz məsələ imiş......
  42. SÖZ KİMİNDİR?
  43. Bu dünyada yerin yoxdur, yağı düşmən,
  44. Mənim dualarım
  45. Hələ qışdır bu yerlərdə və yaxud Şəkilli salamın şeirlə cavabı
  46. Təzadlar, ay təzadlar....
  47. Türk dünyasının "Tərcüman"dan əvvəlki "Ziya"sı və yaxud Qaranlığı və alatoranlığı işıqlandıran insanlar
  48. Adını dəyişdiyim retro yazı və ya "Strategiya.az" saytının 106159 nəfər oxucusunun maraq dünyasının sualı - Foto
  49. Riyaziyyat alimlərinin çoxunun tanımadığı dərslik və yaxud, türk dünyasının ilk türkdilli hesab dərsliklərindən biri
  50. Azərbaycan çocuq mətbuatı tarixinin "Qırmızı günəş"i...
  51. İsmayıl ibn Mustafanın (İsmayıl bəy Qasprinskinin) "Ziyayi -Qafqasiyyə"(Qafqazın ziyası) adlı məqaləsi. Tiflis,1881
  52. Səid Ünsizadənin (1825-1905) dərsliklərindən biri - nəzmlə yazılmış "ƏQAİD və NƏSAYİH"
  53. Testdən qəsdən danışmırıq
  54. Ah....Dərslik, dərslik, yenə də dərslik, bir az da ...
  55. Dərsliklərimizin halı və vəziyyəti
  56. Hacı Zeynalabdin Tağıyevin Bakı şəhər müsəlmanlarının müraciətinə cavabı
  57. Bir daha Cəmo bəy Cəbrayılbəyli (1887-1965) və onun 130 yaşını gözləyən yubileyi haqqında
  58. İsmayıl bəy Qaspıralı:" Qəzetə- millətin lisanıdır "
  59. Hırsızın gözü əlyazmalara düşdü
  60. Bu sorğuya hələ də cavab verilməyib : Şotlandiyada H.Z.Tağıyevin yüzillik heykəli varmı? Və yaxud qaranlıqdan işıldayan işıqlar....
  61. Retro mövzularından biri: Midhat Cemal Kuntay :"Toprak, eger uğrunda ölən varsa, vatandır"
  62. I Nikolayın tiflisli nəvələrinin müəllimi Lev Nikolayeviç Modzalevskinin "Kəpənəy"i
  63. Dünyamızı Gələcəyə Tanıdan Rəssam - Fotolar
  64. Yenə də sözümüz-söhbətimiz Kürdəmirin ilk dövlət məktəbi haqqındadır
  65. Türk dünyasının tarixi məktəblərindən biri-- Kürdəmir,Köhnəbazar kənd orta məktəbi və yaxud üç əsrin məktəbi--09.02.1881
  66. Hacı Səid Əfəndi Ünsizadə-191
  67. Təskinlik və toxtaqlıq və yaxud əbədi və həmişəlik mübarizə
  68. Avropada çap olunan latın qrafikalı 100 yaşlı ilk türk kitablarımızdan biri
  69. Ömür keçir, gün keçir və yaxud Latın qrafikalı ilk türk kitablarımızdan birinin 100 illik yubileyini keçimək çətindirmi?
  70. Türkiyədə dərs alan azərbaycanlı söz ustası və yaxud Türkiyədə az tanınan Azərbaycan Şekspiri
  71. Bir daha Ünsizadələr haqqında
  72. Dünyaya səpələnmiş Ünsizadələr və yaxud Ünsizadələrin nəsil şəcərəsi, soy ağacı
  73. Seyid Əzim Şirvani (1835-1888) və onun gümüş medalının tarixi məqamları
  74. İstiqlal Bəyannaməsini imzalayanlardan biri Kürdəmirli Mustafa Mahmudov
  75. Bizim Bəhicə müəllim - Xalid Səid yadigarı
  76. Karamanoğlu Mehmet Bey ( .... - 1280) və onun türkcəyə sevgisinin tarixi
  77. Sözümüz, savımız, dilimiz - Nazim Hikmətsiz keçən 53 ilimiz
  78. Mətbuat tariximiz-milli düşüncə tariximiz
  79. Bizə hansı elmlər lazımdır və yaxud ...
  80. TQDK-nın tarixdə qalacaq sənədlərindən biri və yaxud bəyənilən maarifçilik fəaliyyətinin təsdiqi
  81. Əməkdar müəllim, professor dünyasını dəyişdi
  82. Soyqırımı günündə dostumu itirmişəm
  83. Bu yaz bir başqa yazdır
  84. Ölümü ilə böyüyü də, kiçiyi də ağladan Vüsal Orucov üçün oxunan elegiya - VİDEO
  85. Xan qızı Natəvanın qocalıqda miras istəyi
  86. Türkiyəli tərbiyə doktoru XƏlil FİKRƏT və bilimsəl psixologiyanın qurucularından biri Ovide DECROLİ Bakıda
  87. Dinməyin,xamuş olun! Yaxud 1884-cü il fevralın 29-da dünyaya göz açan insan...
  88. Azərbaycan dilində yazılmış ilk coğrafiya dərsliyinin müəllifi Əsgər ağa Gorani Adıgözəlov (1857-1910) və yaxud qaranlıqdan və alatoranlıqdan işığa
  89. XIX əsr maarifçisi Səid Əfəndi Ünsizadənin dərsliklərindən biri
  90. Orta məktəbdə bütün fənlər eyni dərəcədə öyrənilməlidir
  91. HƏ, nə oldu, mən deyən oldu,olmadı?
  92. S.Ə.Şirvaninin bir şeirinin yazılma səbəbi və əks-sədası
  93. Rəşid bəy Əfəndizadənin İstanbuldakı "Uşaq bağçası"- 1898-ci il
  94. Dərgahdan başlanan yol
  95. Fikrin ifadə formalarından biri
  96. Təhsil nazirinin kabinetində yaradılan yerüstü bunker
  97. "Həyat"ın çağırışı nə üçün cavabsız qalır?
  98. Hacı Zeynalabdin Tağıyevin Əhmədli kəndindəki ibtidai məktəbin tarixi görüntülərinin iki yarpağı
  99. Tərbiyə doktoru Halil Fikretin oxucu və tədqiqatçıların çoxuna məlum olmayan nadir şəkilləri
  100. Təhsil tariximizin maraqlı səhifələri
  101. Təhsil tariximizdən maraqlı səhifələri
  102. Akademiklərin cərgəsindəki müəllim
  103. Yeni rahat avtobus marşrutu - Nərimanov metrosu - Dəmir yolu İdarəsi və yaxud müəllim, şagird və tələbələr üçün "İVECO" avtobusları
  104. Mübarizə bu gün də var,sabah da...
  105. Xalqımızın türkdilli ilk mətbuat nümunələri
  106. "Əkinçi" qəzeti-140
  107. Mustafanın Çanakkala məktubu
  108. Məktəbdə elm və texnologiya həftəsi
  109. Mübarizə bu gün də var, yarın da....
  110. Halil Fikret və şifahi türkdilli xalq ədəbiyyatımızın Avropadan başlanan təbliğatı
  111. Kim inanmırsa, bu daş, bu da tərəzi...
  112. Yazımızın tarixi-özümüzün tarixi
  113. Fikrət Sadıq -Dədə Qorqud
  114. Tədqiqatçı öz fikrində israrlıdır
  115. Avropa Azərbaycan Məktəbinin olimpiada komandası respublika bilik yarışına vəsiqə aldı
  116. Tarixdə izi və sözü olan insanlardan biri: Cəmo bəy Cəbrayılbəyli
  117. Azərbaycanşünas alim, görkəmli şərqşünas - Mirzə Rəhimov-85
  118. "Dəbistan" jurnalının bir nömrəsinin biblioqrafiyası
  119. Xəlil Fikrət "Tərbiyə və tədris tarixi"
  120. Mirzə Həsən Əfəndi Əlqədari və Azərbaycan
  121. Latın qrafikalı ilk türk kitablarımızdan biri: Hans Stumme, Halil Fikret. "Türkische Lesestoffe…" Leipziq, 1916
  122. "Bağçasaraydan göndərilən məktub"
  123. Diqqət! Diqqət! Məktəb tariximizin qaranlıq səhifələrini işıqlandırırıq!
  124. İ.V.Miçurinin heykəli ucaldılan kənd - Qəbələ, Vəndam kəndi
  125. Maarifçiliyimizin və ədəbi dilimizin tarixi-“Ziya”(“Ziyayi-Qafqasiyyə”) qəzeti -135
  126. Dünya dərsliklərində yuva salan 150 yaşlı "Мотылек" və yaxud birgünlük kəpənəyin tərənnümü
  127. Səsimizə səs vermədikləri üçün ... - Fotolar
  128. Hər gün xatırlanan adam - Fərhad Zeynalov - 85
  129. Abdulla Şaiqin uşaq bağçası
  130. "Ziya"nın biblioqrafiyası
  131. Kasıblığın üzü qara olsun
  132. Bu gün M.Ə.Sabirin ad günüdür
  133. Keçən günə gün çatarmı ... - Fotolar
  134. Elmə yönələn yolun başlanğıcı - FOTO
  135. Bakı, ... küçəsi, Azərbaycan Mətbuat Muzeyi
  136. Otuz doqquz ildən sonra yazılan məktubun təəssüratı
  137. Ucundadır dilimin həqiqətin böyüyü ...
  138. İlk hesab dərsliyimiz
  139. Yusif Vəzirovun kölgədə qalan yazıları
  140. Dostluq etməyi bacaran adam - dostum İsa Əliyev
  141. “Tunğuç”məcmuəsi və ya açılmayan qapılar, pəncərələr…
  142. Mustafa Lütfi Şirvani İsmayılov (1876- ?) və onun Həştərxanda Azərbaycan dilində nəşr olunan "Bürhani-tərəqqi" qəzeti
  143. Dərslik, dərslik, yenə də dərslik...
  144. M.Ə.Rəsulzadənin bir məqaləsinin çağırışları və yaxud Əli bəy Hüseynzadənin sorğusu :"Anladınızmı?"
  145. "Molla Nəsrəddin"in Bakı vəkilərindən biri- Məhəmməd Əmin Rəsulzadə
  146. " Riyazi isbat və məntiqi təfəkkür " - FOTO
  147. "ZİYA"lı ziyalı - Foto
  148. Məhəmməd Əmin Rəsulzadə nə vaxt anadan olmuşdur?
Şərh yaz




Enter Code*:

Son xəbərlər
 
Xəbər başlıqları
21-10-2017
20-10-2017
20.10.2017
19-10-2017

Bütün xəbərlər

 
© 2012 Strategiya.az
Proqramlaşdırma: Encoder.Az
1.5787 san