Reklam mədəniyyətsizliyi - Prezidentin yaratdığı yeni qurumun fəaliyyəti bu problemin qarşısını ala bilər

07:53 / 03.07.2017

 

 

Ölkəmizdə reklamın vəziyyəti ilə bağlı müntəzəm olaraq televiziya, elektron media, ümumiyyətlə, mətbuatda müxtəlif fikirlər səslənir. Reklamın inkişaf problemləri barədə dəfələrlə yazılıb, deyilib, mənfi və müsbət cəhətləri diqqətə çatdırılıb. Habelə antireklam məsələləri də medianın gündəminin daimi mövzularındandır. Məni narahat edən məsələ, bir qədər antireklam xarakterli olsa da, ekrandan və efirdən bizə sırınan bəzi reklamların bərbad vəziyyətidir. Bu isə diqqət və əhatə dairəsinin genişliyi baxımından Azərbyacan cəmiyyətinə müsbət təsir göstərmir.

Əvvəla etiraf etməliyik ki, bəzi sahələrdə olduğu kimi, reklam sahəsində də dünyanın inkişaf etmiş ölkələrində əldə edilmiş səviyyədən geri qalmaqdayıq. Şübhəsiz, inkişaf etmiş ölkələrdəki reklamın səviyyəsini tutdura bilməməyimizin səbəbləri arasında keyfiyyətli reklam təqdim olunmaması dayanır desək, yanılmarıq. Yəni hər bir işin təqdim olunmasının öz qaydası, mədəniyyəti olmadıqda ortaya keyfiyyətsiz, mənfi reaksiya doğuran məhsul çıxır. Son dövrlər ölkənin elektron KİV-lərində, ekran və efirində dövriyyəyə buraxılan reklamların bəziləri bu qəbildəndir.

Elə mən də dolayısı yolla reklam sahəsinin inkişafına təsir edən cəhətinə toxunmaq istəyirəm. Əvvəla, bizim media qurumlarına “layiq görülən” reklamların bir çoxu milli mentalitetimizə tamamilə zidd elementlərlə dolu olur. Ən çox da televiziya və radioda bizə təqdim edilən reklamlar əsəbləri tarıma çəkir. Məsələn, işdən evə qayıdanda maşında və ya avtobusda radiodan hansısa plastik boru reklamını eşidirsən: “ə, ayıbdır, şalvarını çıxarma”. Plastik borunun şalvara nə dəxli var? Ən əsası da belə bir elementin bu reklamda yer almasına nə ehtiyac var? Bu, doğrudan da, biabırçılıqdı! Hələ o reklamı səsləndirən aktyorun səsi beyindəki ən reaksiyasız neyronu da qıcıqlandırmağı bacarırsa, buna reklamdan başqa, əcaib olan nə ad desən vermək olar. Digər tərəfdən, bu reklamdakı həmin şəxsin səsi

oyaq uşağı və yatan yaşlı insanı belə qorxudacaq səviyyədə yüksəkdir. Halbuki “Reklam haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun (15 may 2015-ci ildə Prezident İlham Əliyev tərəfindən təsdiq edilmişdir) 20-ci maddəsinin 2-ci bəndinə görə, reklamın, o cümlədən onun başlanması barədə xəbərdarlığın səsinin yüksəklik həddi yayımlanan proqramın (verilişin) səs yüksəkliyi həddindən artıq olmamalıdır.

Tezliyin və adını çəkmək istəmədiyim radiolardan birində efirə gedən biabırçı reklamdan nümunə: Bir qadın sual verir: “Necə oldu? Rahat boşana bildin”. Digər qadın cavab verir: “Hə, evi satdırdım, pulunun yarısını, maşınını əlindən aldım”. Bu cür reklam çarxı hazırlayanlar hansı məmləkətdə yaşayırlar? Bunlar cəmiyyəti hara sürükləyirlər?

Birincisi, ailələrin dağılması kimi mənfi halları təbliğ etmək reklam haqqında qanunvericiliyin pozulması deyilmi? Belə ki, “Reklam haqqında” Qanunun 4-cü maddəsinin 4-cü bəndinə görə, “... reklam milli mənəvi dəyərlərə, insanların həyat və sağlamlığına, şərəf və ləyaqətinə, dini və siyasi əqidəsinə, ictimai təhlükəsizliyə, ətraf mühitə ziyan vura biləcək hərəkətlərə təhrik etməməlidir. Reklamda ...etik normalara zidd hallara yol verilməməlidir”. Adıçəkilən reklamda bu maddənin müvafiq bəndini pozulması halları var.

İkincisi, feminizmin yüksəlişdə olduğu Avropanın göbəyində yerləşən ölkələrdə belə insan hüquqlarının əsas götürülməsi səbəbindən bu cür reklamlara icazə vermirlər. Yəni hər hansı boşanan qadının dilindən bir kişini və ya uşağın atasını az qala düşmən kimi təqdim etməklə hansısa hüquq şirkətinin reklamını aparmaq “milli mənəvi dəyərlərə, insanların həyat və sağlamlığına, şərəf və ləyaqətinə ziyan vura biləcək hərəkətlərə təhrik” və “etik normalara zidd hallara yol vermək”dir.

Göstərilən nümunələrin sayını artırmaq da olar. Məhz bu səbəbdən, müasir texnologiyaların inkişafı ilə bütün qayda, adət-ənənə və prinsiplərin pozulduğu bir durumda heç olmasa, bu cür etik normalara sığmayan, mədəniyyətdən uzaq reklamların efirə üfürülməsinin qarşısı alınmalıdır. Ən azından bu tədbirləri görməyi qanunlarımız tələb edir. Belə ki, “Reklam haqqında” Azərbaycan

Respublikasının Qanununun “Reklam sahəsində dövlət nəzarəti” adlanan 34-cü maddəsinin 1-ci bəndinə görə, reklam fəaliyyətinə dövlət nəzarətinin məqsədi reklam subyektlərinin maraqlarını və bu Qanunun tələblərinin yerinə yetirilməsini təmin etmək, o cümlədən bu Qanunun tələblərinə cavab verməyən reklamın yayımını dayandırmaq, reklam fəaliyyətinin subyektlərinə bu Qanunun tələbləri ilə bağlı icrası məcburi olan göstərişlər verməkdir.

İndi isə haqqında daha çox yazılan şəhərin ictimai-iaşə obyektlərinin, özəl şirkətlərin, sahibkarlıq subyektlərinin qarşısına vurulan, küçələrdə yerləşdirilən reklamların vəziyyətinə toxunmaq istərdik. “Reklam haqqında” Qanunun 1-ci maddəsində qeyd edilir ki, reklamın sifarişi, istehsalı (hazırlanması) və yayımlanması sahəsində münasibətlərin, onlara dövlət nəzarətinin və tənzimləməsinin, həmçinin reklam sahəsində özünütənzimləmənin hüquqi əsaslarını “Reklam haqqında” Qanun müəyyən edir.

Bu məsələdə əsas məqam dil məsələsidir ki, bu problem hələ də öz aktuallığını qoruyur. Yəni mətbuatımızın illərdir qaldırdığı məsələ öz həllini tapmır. Vaxtilə, sovet dövründə mağazaların, obyektlərin adlarında ruscanın həcmi böyük olduğu kimi, indi də çalışırıq ki, ingilis dilində variant daha böyük, hətta iki dəfə böyük olsun. Məsələn, obyektin adı Azərbaycanca “Ağ ulduz”dur. Amma onun doğma dilimizdə adını tapmaq üçün 4 dəfə ondan böyük olan, iki yerdə olmaqla, o yandan bu yana binanı bəzəyən “White Star”ın ətrafını incələməli olursan. Halbuki “Reklam haqqında” Azərbaycan Respublikasının Qanununun 4-cü maddəsini 7-ci bəndində aydın şəkildə deyilir: “Reklamda “Dövlət dili haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun müddəalarına riayət edilməlidir. Reklamvericinin tələbinə əsasən reklam qurğularında yerləşdirilən reklamın mətnində Azərbaycan Respublikasının dövlət dili ilə yanaşı, digər dillərdən istifadə oluna bilər. Bu halda xarici dildə olan mətn dövlət dilində olan mətndən sonra yerləşdirilməli, dövlət dilində olan mətnin tutduğu sahədən kiçik və reklamın yerləşdiyi ümumi sahənin üçdə birindən çox olmamalıdır”. Bizim göstərdiyimiz nümunəyə, özü də paytaxtdakı əksər obyektlərin adlarına baxanda belə bir fikir yaranır ki, sahibkarlar ya Qanunun 4-cü maddəsinin müvafiq bəndini tərsinə başa

düşürlər, ya da onlar “oxumaq və tamam əksini əməl etmək” devizini rəhbər tuturlar.

Sadaladığımız problemlərin əksəriyyətinin, ən əsası da sonuncuların, yəni açıq ərazilərdə, metroda, avtobuslarda, ictimai-iaşə obyektlərinin, sahibkarlıq subyektlərinin, şirkətlərin yerləşdiyi binaların qarşısında yerləşdirilən reklamların müvafiq qanunvericiliyin tələblərinə uyğunlaşdırılması yönündə mühüm addım bu günlərdə Azərbyacna Respublikasının Prezidenti tərəfindən atılmışdır. Ölkə ərazisində açıq məkanda reklam daşıyıcılarının yerləşdirilməsi, həmin reklam daşıyıcıları üzərində yerləşdirilməsi nəzərdə tutulan reklamların istehsalı (hazırlanması) və yayımlanması sahəsində vahid tənzimləməni və nəzarəti təmin etmək məqsədi ilə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 20 iyun 2017-ci il tarixində imzaladığı “Azərbaycan Respublikasının Dövlət Reklam Agentliyinin yaradılması haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Fərmanını bu sahədə qayda-qanun yaratmaq baxımından mühüm addım hesab etmək olar.

Ümid edirik ki, bu sahədə olan bütün sadalanan problemlərin aktual və həll edilməsi müşkülə çevrildiyi bir vaxtda dövlət başçısının reklam sahəsinə nəzarət edəcək bir qurumun yaradılması ilə bağlı fərman verməsi bu sahədəki nöqsanları aradan qaldırmaq sahəsində böyük iş aparmağa imkan verəcək.


Etiket:

Strategiya.az

Xəbərlər
20.07.2022

Xarici valyutaların manata qarşı bugünkü məzənnəsi

20.07.2022

Ceyhun Bayramov ölkəmizin Avropanın enerji təhlükəsizliyində mühüm rol oynadığını bildirib

20.07.2022

İmtahanın nəticələri ilə əlaqədar müraciətlərə baxılması üçün Apellyasiya Şurasına ərizə qəbuluna başlanılıb

20.07.2022

Xarici işlər naziri Ceyhun Bayramov NATO-nun Baş katibi Yens Stoltenberq ilə görüşüb

20.07.2022

Avropa İttifaqı münaqişədən sonrakı dövrdə mühüm rol oynayır - Ceyhun Bayramov

20.07.2022

"Qarabağ" İsveçrə çempionuna qalib gəldi

20.07.2022

Tehranda Rusiya və Türkiyə prezidentlərinin görüşü olub

16.07.2022

Ceyhun Bayramov Gürcüstanın Baş naziri ilə bölgədə sülh prosesini müzakirə edib

16.07.2022

Mikayıl Cabbarov: Sənaye zonalarında istehsal 53 faiz, ixrac isə 2 dəfə artıb

16.07.2022

Ağalı kəndinə köçürülən ailələrin tibbi müayinələrinə başlanılıb

16.07.2022

Prezident İlham Əliyev: Bizim Xəzər dənizi kimi çox nəhəng bir enerji mənbəyimiz var

16.07.2022

Qubada içərisində 125 min manat olan seyf oğurlanıb

14.07.2022

İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının 140 illiyi qeyd edilləcək - SƏRƏNCAM

14.07.2022

Azərbaycan tarixinin şanlı səhifələrindən biri - 14 iyul 1969-cu il

14.07.2022

Şuşada Vaqif Poeziya Günləri başlayıb

14.07.2022

Təhsil Nazirliyi: 204 məktəbdə elektron jurnal və gündəlik sistemi tətbiq edilib

14.07.2022

Təhsil Nazirliyi məlumat yaydı

14.07.2022

FHN: Zəngilan rayonunda ağaclıq ərazidə baş verən yanğının tam söndürülməsi istiqamətində tədbirlər görülür

14.07.2022

Azərbaycan neftinin qiyməti 114 dolları ötüb

14.07.2022

Azərbaycan Ordusunun əsgəri həlak olub

14.07.2022

Baş Prokurorluq rəis müavininin intiharı ilə bağlı məlumat yaydı

13.07.2022

Respublika üzrə pensiyaların iyulun 15-də tam ödənilərək yekunlaşdırılması nəzərdə tutulub

13.07.2022

Qızıl təpə abidəsində arxeoloji tədqiqatlar davam edir

13.07.2022

Azərbaycan neftinin bir bareli 113,91 dollara satılır

13.07.2022

Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft boru kəmərinin tam istismara verilməsindən 16 il ötür

12.07.2022

Partlayış zamanı “Baktelecom”un rabitə infrastrukturuna ziyan dəyməyib

12.07.2022

Dünyada "Premium Euro-95" benzinin bahalaşması gözlənilir - Azərbaycana necə təsir edəcək?

12.07.2022

Azərbaycan nefti ucuzlaşıb

12.07.2022

Böyük Britaniyanın yeni baş nazirinin adı sentyabrın əvvəlində açıqlanacaq

12.07.2022

Tovuz döyüşlərindən iki il ötür

12.07.2022

Bakının mərkəzində partlayış baş verib

12.07.2022

Cüdoçularımız Xorvatiyada Qran-Pri turnirində iştirak edəcəklər

12.07.2022

Ərdoğan yaxın zamanda Venesuelaya səfər edəcək - Maduro

11.07.2022

Türkiyə və Ukrayna prezidentləri arasında telefon danışığı olub

11.07.2022

Xaçmazdakı meşə yanğınının söndürülməsinə iki helikopter və amfibiya tipli təyyarə cəlb olunub 

11.07.2022

Ərdoğan və Paşinyan arasında telefon danışığı olub

11.07.2022

Saatlı stansiyası yaxınlığında qəzaya uğrayan qatar Gürcüstana məxsusdur - ADY

11.07.2022

FHN Xaçmazdakı meşə yanğınları ilə bağlı məlumat yayıb

11.07.2022

Vahid əlaqələndirmə mərkəzlərində 41 min şəxsə xidmətlər göstərilib

11.07.2022

Kino Agentliyi Mədəniyyət Nazirliyinin tabeliyində olan qurumların siyahısına əlavə edilib

09.07.2022

Gələn ilin sonunda Şuşa ilk sakinlərini qəbul edəcək - Aydın Kərimov

09.07.2022

Azərbaycan Ordusunun hərbçisi həlak olub

09.07.2022

DİN: Ötən gün ölkə ərazisində qeydə alınan cinayətlərdən 52-nin açılması təmin olunub

09.07.2022

Xocavənd rayonu ərazisində yeni hərbi hissənin açılışı olub

09.07.2022

Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyeva Qurban bayramı münasibətilə xalqımızı təbrik edib

09.07.2022

Abeyə atəş açan şəxs əməlinin səbəbini açıqlayıb

09.07.2022

Zakir Həsənov Qurban bayramı münasibətilə Azərbaycan Ordusunun şəxsi heyətini təbrik edib

09.07.2022

XİN Azərbaycanın diplomatik xidmət orqanlarının əməkdaşlarını peşə bayramı münasibətilə təbrik edib

09.07.2022

Bu gün Azərbaycanda Qurban bayramı qeyd edilir

08.07.2022

Bərdədə avtomobil yolunun tikintisi ilə bağlı 3,1 milyon manat ayrıldı - SƏRƏNCAM