“Polisə Dəstək” İB-nin sədri
Son illər respublikada və paytaxtda nəqliyyatın intensiv hərəkət etdiyi yollarda qəzaların ölümlə və ağır xəsarətlərlə baş verməsi halları dövlət qurumlarının və cəmiyyətin narahatlığına səbəb olmuşdur. Çox ciddi məsələdir və narahatlığa əsas da var. Qanunların sürücülərə qarşı sərtləşdirilməsi və digər vasitələr tətbiq edilsə də, kobud sürücülərin hərəkətləri öz axarında davam edir. Ailələr başsız qalır, cavanlar nakam gedir, müəyyən qismi isə ömürlük şikəst qalırlar. Bəs nə etmək? Bu da, mən deyərdim ki, müasir cəmiyyətin bəlası və bədbəxtliyidir. Kim (sürücüyə aiddir) necə istəyir, elə də hərəkət edir. İri qabaritli yük maşınları, iri tutumlu sərnişin avtobusları, naşı və sürücülük hüququ olmayan şəxslər, marşrutlardan kənar yollarla, hardan gəldi, elektron kameralara məhəl qoymadan, necə gəldi nəqliyyat vasitəsini idarə edirlər. Belə sürücülərdə təkcə sürücülük mədəniyyəti yox, ümumiyyətlə ədəb və mədəniyyət yoxdur - desəm yanılmaram. Çox təəssüf hissi ilə qeyd etmək istərdim ki, Respublika CM-də nəqliyyat vasitələrinin istismarı ilə bağlı hadisələr (istər ölümlə, istərsə də yüngül və yaxud ağır xəsarətlərlə baş verən hadisələr) ehtiyatsızlıqdan baş verən cinayətlər sırasına daxildir. Axı, bəzən bir ailə, bəzən də 6-7 nəfər insan həlak olur. Özü də belə hadisələr demək olar ki, hər gün baş verir. Bu gün ordudan gələn əsgər cənazələri, avtomobil qəzaları nəticəsində ölənlərin sayı sanki adi hala çevrilib. Məsuliyyətə cəlb olunanların - azadlıqdan məhrum olunanların sayı isə baş verən ağır hadisələrə adekvat deyil. Allahın yaratdığı varlığa niyə bu qədər biganəlik var? Sadəcə hər şeyin qiyməti və əyarı olsa da insanların qiyməti çox ucuz və əyarı yoxdur.
Gəlin statistikaya diqqət yetirək: 2013-cü ilin 11 ayı ərzində ölkə ərazisində 2646 avtoqəzalar baş verib və qəzalar nəticəsində 1061 nəfər ölən, 2761 nəfər müxtəlif dərəcəli xəsarətlər alanlar var. Hadisələrin 920-si paytaxtın payına düşür və 310 nəfər təkcə bu faktlarla bağlı dünyasını dəyişmiş, 911 nəfər isə qismən və ya tam sağlamlığını itirmişlər. Piyadaların da sırasında ölən və xəsarət alanların sayı artmışdır. Bütün bunlar haqlı olaraq narahatlıq doğurur və hər birimizi düşünməyə vadar edir.
2013-cü ilin 11 ayı ərzində piyadaların xəsarəti ilə bağlı 1010 fakt qeydə alınmış, nəticədə 364 adam həlak olmuş, 728 nəfəri isə müxtəlif dərəcəli xəsarətlərlə xəstəxanalarda yerləşdirilib. 2012-ci ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə piyadalardan ibarət hadisələrin sayı 46, ölənlərin sayı 12 və xəsarət alanların sayı 38 fakt çox olmuşdur. Burada piyadaların da ehtiyatsızlığı və səhlənkarlığını önə çəkmək, necə gəldi yolu keçmək, sağa-sola baxmadan nəqliyyatın hərəkət istiqamətində addımlamaq, bəzən də mobil telefon qulaqcığında mahnını dinləməklə xəyala qapılmaq da hadisələrin baş verməsinə təsir edir. Belə hallarda Vaqif müəllim demişkən : “alternativ yollar” tapıb ondan istifadə etməyə imkan yaranmır.
Təkcə nqəliyyat vasitəsini sərxoş vəziyyətdə idarə etmə səbəbindən 73 hadisə baş verib-29 nəfər ölüb, 88 nəfər xəsarət alıb.
Digər narahatlıq doğuran məsələ sərnişin daşıma avtobuslarının sürücülərinin səhlənkarlığı, qabalığı və özünə güvənmələridir. Belə sürücülərin səhlənkarlığı nəticəsində 97 hadisə baş vermiş, 52 nəfər ölmüş, 116 nəfər müəyyən dərəcədə və müddətdə sağlamlıqlarını, əmək qabiliyyətlərini itirmişlər.
Yük avtomobillərinin hərəkətləri də, dinamikada hadisələrin sayına təsir etmişdir. Yəni 128 yol qəzası nəticəsində 57 nəfər dünyasını dəyişmiş 113 nəfər xəsarət almışdır. Ümumilikdə 11 ay ərzində 800-dən çox insan həmvətənlərinin səhlənkarlığı ucbatından həlak olmuşdur.
Xüsusi yol nişanlarının qoyulmasında əsas məqsəd və vəzifə hadisəyə qədər sürücünü xəbərdar etməkdən və onları sürəti azaltmağa vadar etməkdən ibarətdir. Bu çox ədalətli bir “oyundur”, öncədən sürücüyə “ehtiyatlı ol, səni gözləyən var” – deyilir və təhlükəli zonaya daxil olmağın qarşısı alınır. Başqa cür düşünməyə əsas yoxdur. Mən deyərdim ki, yalnız sürücülərin peşəkarlığı, ustalığı, habelə qanunun tələblərinə riayət etməklə hadisələrdən sığortalanmaq mümkündür.
Cəmiyyətin müəyyən təbəqəsi üçün yük avtomobillərinin (daş, qum, beton və s. daşıyan maşınların) indiki qədər şəhərin istənilən yerində sərbəst hərəkət etməsi və heç bir qaydaya əməl etməməsi, ətrafa hörmətsizliyi, insanlığa sığmayan hərəkət-hərəkətsizlikləri olmamış, qeydə alınmamışdır. Sovetin dövründə paytaxtda belə maşınların hərəkəti üçün mütləq xüsusi icazə tələb olunurdu. Belə icazə 4 və 5 maşına verilə bilərdi. Yollarda tökülən qum, çınqıl və beton məmulatlarını isə küçə xadimələri bacarıqları daxilində götürüb ya səkiyə, ya da ağacların dibinə tökməkdən başqa imkanları olmur. Küçə təmizləyən maşınlar gözə dəymir, bəs haradadır? Çox istərdim ki, yük maşınları hansı idarəyə və təşkilata məxsusdursa, həmin təşkilatların hesabından müvafiq məbləğ təmizliyin bərpası üçün sərf edilsin. Əks təqdirdə paytaxtın gözəlliyi üçün zərrə qədər əməyi olmayan belə şəxslər idarə etdikləri maşınların çəkisi və tutumu boyda şəhərin gözəliyini bilə-bilə pozur, sərf olunan xərclərin və çəkilən zəhmətin qədrini bilmirlər. Belələrinə qarşı ciddi tədir görmək lazımdır.
Qanunvericiliklə müəyyən edilmiş sanitariya normalarının və qaydalarının, gigiyena normativlərinin pozulmasına görə tətbiq edilən tənbeh tədbirləri bəhrə vermir.
Atmosfer havasının mühafizəsi sahəsində ekoloji tələblərin və ekoloji təhlükəsizlik haqqında qanunvericiliyin pozulmasına görə (İXM 76-1; 77; 78; 79 və s.) məsuliyyətin dərəcəsi də sərtləşməlidir.
Avtomagistrallarda və ya yaşayış zonasında hərəkət etmə, yolların kənar predmetlərlə zibillənməsinə, yolu zibilləyə bilən materialların müvafiq qaydada qablaşdırılmadan aparılmasına, iri qabaritli və ya ağır çəkili nəqliyyat vasitələrinin avtomobil yolları və yaşayış məntəqələrinin küçələri ilə xüsusi icazə olmadan hərəkət etməsinə görə məsuliyyətə cəlb olunma halarının səmərəsi görünmür. (İXM 151, 163-cü maddələr)
Yerinə düşərdi qeyd edim ki, bəzi naşı xanım və ya kişi sürücülərimiz avtomobilini sağa-sola və yaxud arxaya “porkovka” etmək üçün bələdçinin xidmətindən istifadə etməsə dəfələrlə maşından düşməli olur. Maşınların çox, bəzi küçələrin isə dar olduğu şəraitdə hadisələrin baş verməsi qaçılmaz olur.
Son zamanlar İXM-yə yeni dəyişiklklər edilmiş, bəzi maddələr çıxarılmış sürücülərə qarşı tətbiq edilən inzibati məsuliyyət tədbiləri sərtləşdirilsə də, nəqliyyat vasitələri ilə bağlı baş vermiş hadisələrin qarşısını almaq mümkün olmamışdır.
Çox istərdim ki, Avropa İttifaqına daxil olan ölkələrdəki vəziyyətə diqqət edək. Məs: Böyük Britaniya dünyada avtoqəza nəticəsində ölənlərin sayı il-bəil azalan ölkələrdən biridir. 100 min əhaliyə 5,4 ölən düşür. Keçən əsrin 70-ci illərindən başlayaraq Birləşmiş Krallığın yollarında avtoqəzalar azalan templə qeydə alınır. Piyadalar arasında son 40 il ərzində qəzalar 70% ,yol- nəqliyyat hadisələri nəticəsində ölənlərin sayı isə 7% azalmışdır. Təkcə 2009-cu ilin iyun ayından 2010-cu ilin iyun ayına qədər Milli Statistika bürosunun məlumatına görə Britaniyanın avtomobil yollarında ölümlə nəticələnən hadisələrin 19% azalması müşahidə edilmişdir. Bütün bunlar Britaniyada nəqliyyatın və yol hərəkətinin strategiyasında , taktikasında təkmil tədqiqatların həyata keçirilməsi sayəsində mümkün olmuşdur. Təbii, burada sürücünün piyadaya, piyadanın sürücüyə mədəni münasibətləri də az rol oynamır. Britaniyada sükan arxasında mobil telefonlardan istifadə etmək, siqaret çəkmək və yemək qadağan olunur. Mütəxəssislərin təhlilinə görə qəzaya düşənlərin 5% yüksək sürətlə hərəkət edənlərin təqsirindən baş verir. 30% qəzalar isə sürücülərin diqqətsizliyindən,( yola diqqət etməməsindən) baş verir. 16% qəzaların baş verməsinə avtonəqliyyat vasitəsini riskli və ehtiyatsızlıqdan idarə etmək halları səbəb olmuşdur. Çox maraqlıdır ki, Şimali Uelsin sürücülərindən biri sükan arxasında yemək yeyərkən yol polisinin vertolyotu tərəfindən qeydə alınmış və sürücü buna görə 8 həftə həbsə məruz qalmışdır.
Digər tərəfdən bu ölkədə hərəkətin təhlükəsizliyi üçün qoyulan elektron kameralar da qabaqlayıcı tədbir kimi səmərə verir.
Britaniyada ilk dəfədən sürücülük vəsiqəsi almaq nadir hallarda olur. Bəzən ikinci, üçüncü, bəzən də 15-ci dəfədən sonra istəyi hasil olur. Peçəkarlığa əminlik olmasa sürücülük vəsiqəsi verilmir. Belə hal artıq adi haldan tələb formasına keçib.
ABŞ–da da ölümlə nəticələnən avtoqəzalar hər rüb azalma ilə müşahidə edilir. Məs. əgər 2008-ci ildə yollarda ölənlərin sayı 34.172 nəfər qeydə alınmışdırsa, 2009-cu ildə bu rəqəm 30.797 nəfərlə qeydə düşüb. Səbəblər incəliyinə qədər təhlil edilir. Ekspertlərin qənaətinə görə bütün qəzaların 40% və ölümlə nəticələnən yol –nəqliyyat hadisələrinin 60% sürücülərin alkoqollu içkilərin qəbulu səbəbindən baş verir. Belə hadisələrə görə qurbanların əksəriyyəti 16 yaşdan 24 yaş arasında olanlardır. Digər səbəb sükan arxasında mobil telefonlardan istifadə etməkdir. Bu səbəbdən hər il minlərlə insanlar ya əlil olur, ya da dünyasını dəyişirlər.
Bütün bunlara baxmayaraq ABŞ-da nəqliyyatı idarə etmək mədəniyyəti yüksək olsa da, bəzən sürücülər arasında mübahisələr və yollarda sürücülərin aqressiv davranışlarına da rast gəlinir. Bu ölkədə qəzaların səbəb və qurbanları sırasında piyadalar da var. İri şəhərlərin küçələrində qəzaların 60 %-inin qurbanları, daha çox 65 yaşda olanlardır. Taksilərin çoxluğu və motopedləri idarə edənlərin günahları ucbatından qəzalar artır.
11 milyon əhalisi olan Belçikada il ərzində avtoqəza nəticəsində 1000 nəfərə yaxın adam həlak olur, 60 000-dən çox adam isə müxtəlif xəsarətlərə məruz qalırlar.
Sürücülərin nəzəri və praktik cəhətdən hazırlanmasında həyata keçirilən dəqiq sistem (sürücülük hüququnu təsdiq edən vəsiqənin verilməsi) il ərzində hadisələrin aşağı düşməsinə təsir edir. Məs: 17 yaşına çatmış şəxs öncədən nəzəri kursu bitirdikdən sonra müvəqəti sürücülük vəsiqəsi ilə təmin edilir. Amma o, öz istəyi ilə avtomobili yalnız yanında müşayət edən professional şəxslə idarə edə bilər. Bu zaman ona avtomobili sərbəst idarə etmək üçün 20 saat təcrübə kursunu keçməyə imkan verilir. Maraqlı burasıdır ki, belə şəxslərə axşamlar (gecələr) avtomobilin idarə edilməsi hüququna məhdudiyyətlər qoyulur (saat 22:00-dan səhər saat 6:00-a qədər) istirahət və bayram günləri də daxil olmaqla kommersiya yük daşımaları ilə məşğul ola və həmin maşın ilə Belçikanı tərk edə bilməz. Belə məhdudiyyətlər 3 ay müddətinə davam edir.
Sonda praktik kursu bitirməsinə görə imtahan verir. İmtahan zamanı iki dəfə qeyri müvəffəqiyyətli cəhdə görə 6 saatlıq əlavə kurs keçir və bu kursa görə o, əlavə haqq ödəməli olur. Ümumilikdə sürücülük vəsiqəsinə iddialı olan şəxs bütün bu prosedurları keçmək üçün təxminən 1500 avro məbləğində haqq ödəməli olur.
Qardaş Türkiyədə vəziyyət bir az başqadır. Analitiklər qeyd edirlər ki, ölkədə avtomobillərin sayı artsa da, avtomobillərin idarə etmə mədəniyyəti isə əvvəlki dövrlərdə olduğu kimidir. Burada təhlükəsizlik kəmərlərindən istifadə olunmur. Sürət həddi aşıldıqca cərimənin də məbləği artırılır. Türkiyədə sürücülük hüququna malik olmaq o qədər də çətin deyil. 3 aylıq kursdan sonra imtahan verməklə vəsiqəyə sahib olursan. Bunun üçün 1000 və ya 1500 lirə ödəmək kifayət edir.
Avtoqəzalar daha çox Qurban Bayramlarında baş verir. Bayram həftəsi ərzində 200 adam qəza nəticəsində müxtəlif dərəcəli xəsarətlərə məruz qalırlar.
Finlandiyada hadisələrin əksəriyyəti gecələr baş verdiyindən piyadalara işığı özündə əks etdirən paltar, velosiped sürənlərə isə dəbilqə daşıması məcbur edilir. Finlandiyada sərxoş sürücülər hərəkətin təhlükəsizliyi üçün həmişə problem yaradır. Ölümlə nəticələnən yol nəqliyyat hadisələrinin 25-30% sərxoş sürücülərin payına düşür. Sərxoş sürücülərə qarşı cəza sərtdir - sürücülük hüququndan ya məhrum ya da həbs oluna bilərlər. Gecələr yollarda maralların çoxluğu bədbəxt hadisələrin çoxalmasına təsir etdiyindən orada“Yolda maral” var yeni yol nişanı qoyulur.
İsrail dövlətində isə kobud sürücülərə qarşı tətbiq edilən cəza ilə yanaşı, onun avtomobili müəyyən müddət ərzində müsadirə edilir. Xüsusi dayanacaqlarda müsadirə edilmiş maşınların saxlanılmasına görə haqq isə təqsirkar sürücüdən alınır.
Baş verən yol nəqliyyat hadisələrinin sayının azaldılması məqsədilə hesab edirəm ki, Azərbaycanda yeni sanksiyalara ehtiyac var. Qənaətimə görə aşağıdakı hallarda sürücüləri nəqliyyat vasitələrini idarə etmə hüququndan məhrum etməklə, avtomobili müəyyən müddətə (3 aydan 6 aya qədər) müsadirə edilməklə xüsusi dayanacaqlarda saxlanılsın. Bu növ cəzanın aşağıdakı hallarda sürücülərə tətbiq edilməsi hadisələrin qarşısını ala bilər.
Zənnimcə kobud, hərəkətlərini anlayaraq nəqliyyat vasitəsini idarə edən nəzakətsiz sürücülərə qarşı belə sanksiyaları tətbiq etməklə hadisələrin azaldılmasına nail olmaq olar. Sürücülük vəsiqəsinin verilmə testinə əlavələrin edilməsi məsələsinə də bu konteksdən yenidən baxmaq zərurəti artıq yaranıb.
“Polisə Dəstək” İB-nin sədri Şəmsəddin Əliyev
Strategiya.az
Kibernetika əleyhinə olan cinayətkarlıq. (Kompyuter cinayətkarlığı)
Cinayətkarlığın xəbərdarlığı və profilaktikasında ictimaiyyətin rolu
HEYDƏR ƏLİYEV - YENİ MİLLİ İNTİBAHIN VƏ MÜSTƏQİL DÖVLƏTÇİLİYİN ƏSASINI QOYMUŞ TARİXİ LİDER
Müasir dövrün qlobal problemi iş şəraitində mobbinq ve mübarizə yolları
Azərbaycan Respublikasında Dövlət Qulluğunun Təkmilləşdirilməsi İstiqamətləri
HEYDƏR ƏLİYEV - MÜASİR AZƏRBAYCAN TARİXİNİ YARADAN LİDER
Xarici valyutaların manata qarşı bugünkü məzənnəsi
Ceyhun Bayramov ölkəmizin Avropanın enerji təhlükəsizliyində mühüm rol oynadığını bildirib
İmtahanın nəticələri ilə əlaqədar müraciətlərə baxılması üçün Apellyasiya Şurasına ərizə qəbuluna başlanılıb
Xarici işlər naziri Ceyhun Bayramov NATO-nun Baş katibi Yens Stoltenberq ilə görüşüb
Avropa İttifaqı münaqişədən sonrakı dövrdə mühüm rol oynayır - Ceyhun Bayramov
"Qarabağ" İsveçrə çempionuna qalib gəldi
Tehranda Rusiya və Türkiyə prezidentlərinin görüşü olub
Ceyhun Bayramov Gürcüstanın Baş naziri ilə bölgədə sülh prosesini müzakirə edib
Mikayıl Cabbarov: Sənaye zonalarında istehsal 53 faiz, ixrac isə 2 dəfə artıb
Ağalı kəndinə köçürülən ailələrin tibbi müayinələrinə başlanılıb
Prezident İlham Əliyev: Bizim Xəzər dənizi kimi çox nəhəng bir enerji mənbəyimiz var
Qubada içərisində 125 min manat olan seyf oğurlanıb
İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının 140 illiyi qeyd edilləcək - SƏRƏNCAM
Azərbaycan tarixinin şanlı səhifələrindən biri - 14 iyul 1969-cu il
Şuşada Vaqif Poeziya Günləri başlayıb
Təhsil Nazirliyi: 204 məktəbdə elektron jurnal və gündəlik sistemi tətbiq edilib
Təhsil Nazirliyi məlumat yaydı
FHN: Zəngilan rayonunda ağaclıq ərazidə baş verən yanğının tam söndürülməsi istiqamətində tədbirlər görülür
Azərbaycan neftinin qiyməti 114 dolları ötüb
Azərbaycan Ordusunun əsgəri həlak olub
Baş Prokurorluq rəis müavininin intiharı ilə bağlı məlumat yaydı
Respublika üzrə pensiyaların iyulun 15-də tam ödənilərək yekunlaşdırılması nəzərdə tutulub
Qızıl təpə abidəsində arxeoloji tədqiqatlar davam edir
Azərbaycan neftinin bir bareli 113,91 dollara satılır
Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft boru kəmərinin tam istismara verilməsindən 16 il ötür
Partlayış zamanı “Baktelecom”un rabitə infrastrukturuna ziyan dəyməyib
Dünyada "Premium Euro-95" benzinin bahalaşması gözlənilir - Azərbaycana necə təsir edəcək?
Azərbaycan nefti ucuzlaşıb
Böyük Britaniyanın yeni baş nazirinin adı sentyabrın əvvəlində açıqlanacaq
Tovuz döyüşlərindən iki il ötür
Bakının mərkəzində partlayış baş verib
Cüdoçularımız Xorvatiyada Qran-Pri turnirində iştirak edəcəklər
Ərdoğan yaxın zamanda Venesuelaya səfər edəcək - Maduro
Türkiyə və Ukrayna prezidentləri arasında telefon danışığı olub
Xaçmazdakı meşə yanğınının söndürülməsinə iki helikopter və amfibiya tipli təyyarə cəlb olunub
Ərdoğan və Paşinyan arasında telefon danışığı olub
Saatlı stansiyası yaxınlığında qəzaya uğrayan qatar Gürcüstana məxsusdur - ADY
FHN Xaçmazdakı meşə yanğınları ilə bağlı məlumat yayıb
Vahid əlaqələndirmə mərkəzlərində 41 min şəxsə xidmətlər göstərilib
Kino Agentliyi Mədəniyyət Nazirliyinin tabeliyində olan qurumların siyahısına əlavə edilib
Gələn ilin sonunda Şuşa ilk sakinlərini qəbul edəcək - Aydın Kərimov
Azərbaycan Ordusunun hərbçisi həlak olub
DİN: Ötən gün ölkə ərazisində qeydə alınan cinayətlərdən 52-nin açılması təmin olunub
Xocavənd rayonu ərazisində yeni hərbi hissənin açılışı olub
Birinci vitse-prezident Mehriban Əliyeva Qurban bayramı münasibətilə xalqımızı təbrik edib
Abeyə atəş açan şəxs əməlinin səbəbini açıqlayıb
Zakir Həsənov Qurban bayramı münasibətilə Azərbaycan Ordusunun şəxsi heyətini təbrik edib
XİN Azərbaycanın diplomatik xidmət orqanlarının əməkdaşlarını peşə bayramı münasibətilə təbrik edib
Bu gün Azərbaycanda Qurban bayramı qeyd edilir
Bərdədə avtomobil yolunun tikintisi ilə bağlı 3,1 milyon manat ayrıldı - SƏRƏNCAM